söndag 3 augusti 2008

Mamma

Idag så har jag bakat blåbärskakor och just som dom va klar så kom min mor och Lelle så dom blev bjudna på blåbarskaka och kaffe medans vi satt där så vill mor min att vi skulle plocka bär åt henne men jag sa att hon skulle aldrig göra det åt mej utan jag skulle max få en påse. Patrik sa åt henne vi få se hur vi gör om vi ska plocka nå mer. Runt kl. 18.00 sa Patrik åt mej att nu far vi å plockar bär åt våra mödrar så vi åkte iväg och plockade en tio liters hink som dom skulle få dela på då vi va klara så åkte vi hem och rensade dem och packade dem så dom fick ca.3,5-4liter var
jag ringde till min mor och skulle fråga henne vart hon ville ha bären och jag sa att hon fick ca.3,5liter då svarade hon INTE MER hon kunde ju lika gärna fått NOLL om hon hade sagt så åt Patrik. HeHeHe Nu är jag ganska less på plocka blå bär vi har totalt plockat ca. 35-37 liter. Nu så skulle jag vilja ha tag på kantareller men vet inte var jag kan hitta dem.

3 kommentarer:

Mamma sa...

Det va otaksamt av henne, hon ska ju va glad att hon fick överhuvudtaget.
Jag vill också ha kantareller, kan du plocka till mig är du snäll,
(hihihihihihihi) puss.

Anonym sa...

Tack min älskade dotter du är helt underbar Patrik likaså.

Anonym sa...

Kantareller...??
Dem vet jag vart dem finns men det är så MYCKET björn i skogarna så jag vet inte om jag vill berätta vart...kanske lite senare i höst hehe