lördag 2 augusti 2008

Blåbär

idag så åkte jag, Patrik och Izabelle ut till min mosters stuga där plockade vi en 10 litershik blåbär sen så fikade vi med dom vi åt tunnbröd som är gjorda i stekpanna och sen hade dom rökt en älgstek som vi lade på mackan det va jätte gott men efter ett tag så ringde jonte han var hos sin farmor i sin stuga han ville vi skulle komma för han behövde sin flytväst så vi åkte iväg ditt och där var det full aktivitet som vanligt Daniel hade köpte en banan som man drar efter båten man kan sitta 3st på den så patrik och Andre va snabbt upp på dem sen åkte lisa med dem. sen så blev det mat där vi ått grillat m.m jag skötte grillen det blev jätte gott å Patrik drog iväg ut i skogen och plockade en halv 12 liters hink med blåbär. senare kom andres tjej ut ditt för att åka så hon och andre ut igen på bananen det är jätte kul och titta på hur dom studsar och far roligast är när de åker utav jag måste nog ta och prova det nån gång vattenskidor har jag ju prövat så då vågar jag nog det där men det är ju så kallt. brrrr
då vi kom hem så rensade vi blåbären och fyllde ca. 1 liter i värje påse så nu har vi ca. 15 liter i frysen det blir inte så mycket då man packetera bären motför då man fyller hinken då man plockat dem.

2 kommentarer:

Mamma sa...

Vad duktig ni har varit som harb plockat SÅ mycke, bra gjort.

Anonym sa...

ja ni är riktigt flitiga ni är som illrar när ni far frami skogen